torsdag 12 november 2009

En liten fundering!!

Har en tid funderat över en sak.Det är det där när man träffar nya människor och så börjar man prata. Efter en stund när man kommit igenom dom mest vanliga frågorna kommer alltid en liten fundering om vad man har för intressen. Det finns nog lika många stjärnor på himlen som det finns intressen.Det är ju allt från dom som samlar på sand till dom som åker viking line. Då börjar man förklara att man har fiske som en väldigt stor hobby. Man går in lite mera på hur man fiskar.vem,var,hur,när,etc.. Och det man får till svar är. Så du menar att du går upp en söndag morgon klockan fem,det regnar lite lätt. Det är inte varmare än sex grader i luften och så ger du dig ut på en sjö mitt ut i skogen där det inte finns en människa. Hur kan man finna någon tjusning i det. Jag kan inte säga att det är jätte vanligt att folk säger så,men det händer. Dom flesta försöker förstå och till svar får man,jaså du håller på med det.Och till svar har man ju lust att säga, vad är det du har för hobby som är så inressant.Men i det läget har jag funderat om. Vi människor har olika behov av att göra saker, och när vi känner oss otillfredsställda blir vi nöjda och då tror jag att det är lättare att ta tag i de mest vardagliga sakerna. Det jag försöker säga med det här,är att jag har fått mer förståelse för andras intressen.Jag kan verkligen förstå att folk brinner för vad det gör. Det är därför jag har slutat att ifrågasätta andras förtjusning över deras hobby.För vilket intresse man än har drivs man av samma engagemang

1 kommentar:

  1. Vad skönt du skriver. Fortsätt med det, vi kommer att läsa!

    SvaraRadera

Gästbok

Gästbok
Gästboken kommer från Gästbok.nu)