tisdag 18 augusti 2009

svaldre!!

Här kommer en liten rapport från lördagens fiske. Jag och min pappa åkte till svaldresjön vid tio tiden för att fiska och umgås. Vi strök runt vassarna med en elmotor, och som jag berättat om tidigare hade jag bara tagit med det nödvändigaste i fiska väg. Jag körde med en supervibrax spinnare medans farsan körde gummi spinnare. Det var ganska dödt till en början men när vi vände båten för att åka i medvind började hända saker. Under fem timmar fick vi 5 gäddor och ett tiotal abborrar.Roligt att drilla fisk på ett vanligt spö för en gångs skull,annars är det mycket fiske med jerken. Roligt att fiska i den sjön allt började, det var nog där jag fick komma i kontakt med fiske från första början. Kommer så väl ihåg när min pappa frågade mig som liten om vi skulle ut och fiska. Det var lycka, och jag är tacksam för det i dag för att det betytt mycket för mig.... //Jens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gästbok

Gästbok
Gästboken kommer från Gästbok.nu)